コマンド講座第2ー2回

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今回はかなり前に紹介したジェネレーターの進化版を使います。前回はcloneを使いましたが、あれ(あれはhttps://minecraft-mcworld.com/40824/)だと額縁が不自然に見えます。

まず、下の図の通りにしてください。

               ジェネレーターにしたいアイテム(ドロップ)                                  

               ストラクチャーブロック

位置は高さが違うだけです。

ストラクチャーブロックの設定は>モード「保存」< >サイズ「x1,y1,z1] > <オフセット [x0,y1,z0] > 

に設定して一回閉じる。そしたらストラクチャーブロックの上が保存箇所になります。例えば、このストラクチャーブロックがx0,y0,z0にあるなら、x0,y1,z0に捨ててあるアイテムが保存されます。なので、x0,y1,z0にダイヤモンド(アイテムのエンティティ)があれば、ダイヤモンドのジェネレーターになります。名前は、アイテム名にするのがおすすめです。

保存したら、次にコマンドです。cloneは使いません。structureコマンドを使います。

構文:/structure load [ジェネレーター設定地点xyz] [ストラクチャー名]

x10,y0,z10にして、「emerald」が名前なら構文は

/structure load 10 0 10 emerald

です。

設定は「リピート」「常時実行」「条件なし」

遅延リピートは好きにしていいです。1秒は20tick,0.5秒は10tick,1tickは0.05秒です。1=0.05,2=0.1,3=0.15という感じです。2つで0.1で、それは10個で1秒ですね。つまり2×10ですね。

いやー難しいですね。ですが、額縁の不自然がないのはいいですね。地点から半径5マス以内なら効果音を鳴らすとかよさそうですね。実際にはhiveでありますけどwこれでおしまいです。

This time I”ll use an evolved version of the generator I introduced quite a while ago. Last time I used clone, but with that (https://minecraft-mcworld.com/40824/) the picture frame looks unnatural.

First, follow the diagram below.

Items (drops) you want to make into a generator        

            Structure block

The only difference in position is height.

Structure block settings are > Mode “Save” < > Size “x1,y1,z1” > <Offset [x0,y1,z0] >

Set it to and close it once. Then the storage area will be above the structure block. For example, if this structure block is located at x0, y0, z0, the discarded items will be saved at x0, y1, z0. So, if there is a diamond (item entity) at x0,y1,z0, it becomes a diamond generator. We recommend using the item name as the name.

Once saved, the next command is: I don”t use clone. Use the structure command.

Syntax:/structure load [generator setting point xyz] [structure name]

If x10,y0,z10 and “emerald” is the name, the syntax is

/structure load 10 0 10 emerald

is.

Settings are “Repeat”, “Always run”, “No conditions”

You can do whatever you like with delayed repeat. 1 second is 20 ticks, 0.5 seconds is 10 ticks, 1 tick is 0.05 seconds. 1=0.05, 2=0.1, 3=0.15. Two equals 0.1, which means 10 equals 1 second. That is 2×10.

Well, that”s difficult. However, it is nice that the frame does not look unnatural. It would be nice to play a sound effect within a 5 square radius from the point. It”s actually hive, but that”s it.

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